Utolsó kommentek:

Regio 2019.04.06. 01:11:27

Elseje óta újra járnak a vonatok kelenföld - Érd-felső között,a G43 kivételével,ami továbbra is Alsó felé jár,amíg Elágazásnál nem végeznek(ha minden igaz,akkor július 19.)a felújítással. Eleinte még döcögősen(60 km/h),de ahogy tömörödik a pályatest,úgy fog nőni hamarosan a vonatok sebessége is.

Bejegyzés: Ez nem Áprilisi tréfa, újra vonatközlekedés az Érd felsői vasútvonalon Április 1-től!

Pettyes Szfinx 2019.04.04. 08:28:57

Tényleg közlekedik a vonat? A fiam azt mondta, hogy nem. Pedig azt mondták, hogy március 31-ig tart a felújítás. Most akkor közlekedik a vonat, megtörtént-e a felújítás, vagy nem? Jó lenne tudni! És ha még nem közlekedik, azt is jó lenne tudni, hogy mikortól fog végre közlekedni?

Bejegyzés: Ez nem Áprilisi tréfa, újra vonatközlekedés az Érd felsői vasútvonalon Április 1-től!

Regio 2018.04.07. 02:13:40

A diósdi váltók "rögzítésének" oka,hogy az egykori Chinoin iparvágányát,valamint Hároson a szeszgyárat(élesztőgyár) a vágányzár alatt is ki kell szolgálni,ezért egy vágányt folyamatosan járható állapotban kell tartani az iparvágány és Kelenföld között. A budatétényi sorompó is ugyanígy ki lett iktatva,(ott matrica helyett lefóliázták a fénysorompó optikáit)a kiszolgáló menetek és a munkavonatok sorompókon való áthaladását jelzőőrök fedezik. Ugyanígy volt ez anno a 30a vonal esetében is a nagytétényi iparvágánnyal (lőportári ipv.),az is hol Háros,hol Tárnok - Érd-alsó felől volt megközelíthető. Vélhetően itt is lesz majd kiszolgálás Érd-elágazás (Tárnok) felől is,ha az építők a másik oldalt veszik teljesen birtokba. (A Növény utcai aluljárót is teljesen átépítik majd,hogy átférjen alatta a Nagytétényi út forgalma buszostól-mindenestől,a régi megállónál lévő szintbeni átjáró megszűnik majd végre.)

Nem emlékszem már pontosan,de mintha a Balatoni úti híd esetén vagy egy új szerkezet építése volt a terv,vagy csak a híd szigetelésének a javítása. Erősíteni biztosan kell rajta,hogy a nagyobb tengelyterhelésre alkalmas legyen a pálya és a híd is.

Mindamellett a közúti forgalom a Duna utca felé is elterelhető - legalább az egyik irány - a híd mellett elég szűkös lenne szerintem egy csuklós busszal kanyarogni,nem is beszélve egy "célforgalomban" közlekedő nyergesvontatóről,vagy normál pótkocsis autóról. (Régebben a szeptember táján esedékes nagy rendezvények idején is mindig a Duna utca felé tereltek,de esetleg a Diósdi út is szóba jöhetne,ahol most a pótlóbusz is jár.)

És persze majd Érd-felső peronjait is meg kell magasítani,a most irányváltásra használt vágányait teljesen kicserélni az alapokig,ahogy az most a nyíltvonalon megy. De akkor már talán lesz végig forgalom a vonalon,legalább egy vágányon Diósd és Elágazás között...

Bejegyzés: Budapest–Pusztaszabolcs-vasútvonal (40a) munkálatok

Regio 2018.03.17. 20:54:52

A jelzőket általában nem "szépészeti" szempontok alapján helyezik el,a megfelelő távolságból való láthatóság a döntő. Az itt alkalmazott nem egyedi megoldás,számos hasonlóval lehet találkozni az országban. Az említett kastélyparki jelző alatt utasok mozoghatnak "üzemszerűen",ezért célszerűen a perontetőre rögzítették. (A Déliben a 4-5 vágányok peronján is van egy ilyen elhelyezésű ismétlőjelző.) Érden viszont a jelző a peron elején van,ahol "üzemszerűen" nem kell utasoknak tartózkodniuk,valószínűleg ezért lett hagyományos alacsony árbocos jelző telepítve,mivel a hagyományos jelző láthatóságát akadályozná a perontető. És azt se felejtsük el,hogy itt több optika van a jelzőn,mint Kastélyparknál,a perontetőről lógatós verziónál a végén még beverhetné valaki a fejét a lelógó szerkezetbe,míg az árbocos változatnál ezt picit nehezebb kivitelezni.
A MÁV-nál ma már nem létezik vonatvezető,mozdonyvezető(vasútijármű-vezető) lesz az... A két fogalom tisztába tételéhez ajánlanám az Indóház magazin idei első számának 20. oldalán lévő cikket,mely ezzel a témával foglalkozik.

Lift? Lesz olyan itt valaha? Ha egy kicsit rendet vágtak volna az állomás környékén és készre szerelték volna a felvonókat,akár itt is fordulhattak volna a pécsi IC-k Batta helyett,nyáron már úgysem lesz ott erre hely...

A megkezdett munkákról,kiegészítésként: Diósdon és Hároson már eltűnt az állomás teljes felsővezetéke az oszlopok egy részével együtt,de a nyíltvonalon még megvan a drót.
A munkákat egy webkamerán is nyomon lehet követni valamelyest,az időkép egyik érdligeti kamerája pont rálát a töltésre. www.idokep.hu/webkamera/og12vigasport
Kis szerencsével el lehet kapni egy-egy munkafolyamatot.

Bejegyzés: Érd állomás munkálatok 2018 Március

Dudás Norbi 2018.02.14. 07:35:10

@Regio: Az elején volt igéret, hogy Érd liget vasúti megállóhelyet is érinti a busz, de aztán valamiért letettek róla.

Bejegyzés: Vágányzári menetrend 2018. Február 26. - Június 15. között Érd felsői vonalon

Dudás Norbi 2018.02.14. 07:29:51

@Regio: Én is így láttam, de ez csak tervezet így van rá esély, hogy változik.

Bejegyzés: Változás a 700-as autóbuszvonalon február 26-ától

Regio 2018.02.14. 01:03:27

Érdekes,hogy a 703-as gyorsjáratból eddig egyetlen menetet sikerült kiszúrni a menetrendben, 22:27-kor indul a Városház térről Érdre. Magyarul garázsmenet az utolsó kocsinak...? A többi még a személyvonatnál is bokorugrósabb menetet teljesít,szinte mindenhol megállva Nagytétényben.

Bejegyzés: Változás a 700-as autóbuszvonalon február 26-ától

Regio 2018.02.14. 00:55:10

Ha van rá mód,lehetne csatolni a Volánbusz menetrendet is ?

www.volanbusz.hu/hu/menetrendek/vonal-lista/vonal?menetrend=2739&menetrend_id=343&dir=to

És persze a jó öreg Érdliget mh. megint kimarad az átszállásmentes "vonatpótlásból",ahogy mindig...

Bejegyzés: Vágányzári menetrend 2018. Február 26. - Június 15. között Érd felsői vonalon

Regio 2018.02.11. 01:11:57

Üdvözletem,

Megjelentek a nyári menetrend életbe lépéséig érvényes vágányzári menetrendek a 40-es és a 40a vonalra.

40a: www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/line-lock/h1_hirdetmeny_30a-40a_kelenfold_-_erd_felso_0226-0615.pdf

40: www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/line-lock/h4_hirdetmeny_40_kelenfold_-_erd_felso_0226-0615.pdf

Ha lehet hinni a hirdetménynek,akkor talán a menetdíjak nem fognak növekedni a tárnoki kerülő miatt... (+ 8 km)

Bejegyzés: Érd állomás munkálatok December végén

Regio 2017.12.28. 21:37:09

Köszönet az eddigi beszámolókért. Sajnos a cikkben is látható állapotok miatt már egy jó ideje nem tudom rászánni magam,hogy kinézzek,pedig csak a szomszéd utcából kéne átsétálni... A délutáni hazaútba beillesztett autós megközelítést is hanyagolom már egy ideje a Csalogány utcán uralkodó áldatlan állapotok miatt. De ez valószínűleg már "nem a projekt része",sok helyen kell majd panaszkodni,mire történik majd valami,hacsak a leendő parkoló építésekor majd esetleg véletlenül leaszfaltozódik az utca érintett szakasza... (A MÁV által a nyolcvanas években a Kanári utcában létesített aszfaltburkolat helyreállításáért is külön reklamálni kellett anno a csatornaépítés után a társulatnál,mire végre történt valami.)

Már most beázik az új perontető? Határozottan fejlődünk,máshol azért bírta pár évig az átadás után,igaz ezt talán még át sem adták...

Boldog Új Évet!

Bejegyzés: Érd állomás munkálatok December végén

Regio 2017.11.30. 23:25:53

Hatalmas az a két,betontömbhöz láncolt pad... Egy betonalj stílusosabb lett volna. Pl pont ezért írtam,hogy valószínűleg semmilyen utastájékoztató nem lesz az aluljáróban sem...

Bejegyzés: Érd állomás munkálatok November végén

Regio 2017.11.30. 23:22:19

"Minden attól függ majd,hogy mennyi pótlóbuszt sikerül összeimádkozni,de elegendő számú gumikerekű rendelkezésre állása esetén lehet,hogy a csúcson kív "

Folyt:

Minden attól függ majd,hogy mennyi pótlóbuszt sikerül összeimádkozni,de elegendő számú gumikerekű rendelkezésre állása esetén lehet,hogy a csúcson kívüli járatok egy részét nem feltétlenül kellene Tárnokon át megforgatni,ha normálisan tudják Érd és kelenföld között pótolni. Tárnokon sincs túl sok rendelkezésre álló vágány a vonatok fordításához. (Ha abból indulok ki,hogy most is képesek voltak keresztet tervezni egy szűkített kapacitású,átépítés alatt álló állomásra - ami valószínűleg a 40a-n a mostani késések fő okozója a budafoki turkálás mellett - akkor a minden vonatot átterelő megoldással könnyen hazavághatják szinte az egész Dunántúl menetrendszerűségét.)

Bejegyzés: Elővárosi vonatok

Regio 2017.11.30. 23:14:09

A Bagoly utcai átjáró fő baja az,hogy már most 160-as logikával működik,holott még messze nem az az engedélyezett sebesség a vonalon. Így a sorompó már akkor zár,mintha a 160-as sebességnek megfelelő távolságra lenne a vonat,de ugyebár nincs ott és nem is jöhet akkora tempóval,így nyilván hosszabb ideig marad zárva az átjáró. Régen a behatási pont Tárnok kezdőponti bejáratnál volt,most viszont már akkor zár,amikor még Tárnokon nem is látszik a vonat. A másik irányban emlékeim szerint a Diósdi út magasságában volt a behatási pont,vagyis akkor kezdett vörösen villogni,amikor Alsóról elindult/kijárt a vonat.

A "cikkcakkos" szabolcsi,dunaújvárosi,stb... járatoknak miért kellene átírni a kijelzőt? Bőven elég az egyik blokkba beszúrni,hogy "Érd alsón át",vagy "Tárnokon át". A járatszám - és ekkor vonatszám - változással csak még nagyobb lenne a kavarodás. A sűrítésben én annyira nem bíznék,eléggé korlátozott lesz a rendelkezésre álló menetvonalak száma. Én a tárnoki járatok beáldozására tippelnék,esetleg valamilyen módon pótolva őket kelenföld és KöKi között. Azt azért ne feledjük,hogy a 30a-ra a plusz tehervonatokon felül a pécsi IC-knek is be kell férniük valamilyen módon,vagy ugyanígy cikkcakkosan (ekor Tárnok-Érd között kellene egy "segélygép" is ami körüljárás nélkül átemeli a szerelvényt Tárnokról Elágra és vissza),vagy egészen Fehérvárig. A Sárbogárd - Bp közötti pótlóbusz öngyilkosság lenne az IC-knek.
Minden attól függ majd,hogy mennyi pótlóbuszt sikerül összeimádkozni,de elegendő számú gumikerekű rendelkezésre állása esetén lehet,hogy a csúcson kív

Bejegyzés: Elővárosi vonatok

Dudás Norbi 2017.11.30. 19:52:48

@Regio: Még nem publikus, de hivatalos döntés az lett,hogy Érd felsőig eljön a vonat Dunaújváros/ Pusztaszabolcs felől, ott lesz tartózkodó konténer a tartalékos mozdonyvezetőknek, akik már mennek is a menetiránynak ellentétes vezetőállásba és amint a másik vezetőállást lezárták, ő már aktiválja is az előtte lévőt, gyors fékpróba, majd mire elkészül vele már vágányút beállítva és szabad jelzés a kijárati jelzőn. Lemegy a vonat Tárnokig, ott az veszi újra át a vezetést aki alapból hozta a járatot, a tartalékos vezető meg alsón kiszáll és vissza sétál a tartózkodóba. Tehát végülis annyira nem járnak rosszul a Szabolcsi vonal utasai hisz Érd alsón át közlekedik a Déli pályaudvarig. Kivéve ha olyan állomás a cél amit a másik vonal nem érint. ( Mávot ismerve ez fogja majd takarni a járat sűrítés fogalmát 30a vonalon.)

Több kérdés is felmerült bennem is, amire még nincs válasz.
- Ha alsón át fog közlekedni akkor vagy átírja a kijelzőt Tárnokon Z30,S30 -ra vagy kitalálnak egy S40-42-Z30 kombót

- A vezetőállás kulcs dologra azt tippelném amit a Déliben már többször láttam, hogy az érkező vonat lelassít és a vezető kiadja a hátsó kocsi kulcsát a peronon lévő vezetőnek.

- Mint közismert a híres Bagoly utcai sorompó az "alap" 30a vonal forgalmától képes zavarba esni, hát majd most mi lesz ...

- Az autósoknak fognak kirakni végre olyan táblát ami jelzi hogy a sorompó X percig is zárva lehet ?

Bejegyzés: Elővárosi vonatok

Regio 2017.11.29. 00:31:32

Hogy miket tudnak ötletelni az emberek... Miért állna le mindkettő? Az ország elég jelentős része lenne szinte elérhetetlen,ha egyik vonal sem üzemelne. Az biztos,hogy nem lesz olyan jó a helyzet,mint most,hiszen plusz tehervonatok is bőven fognak Alsó felé járni,nem is beszélve azokról a járatokról,amiket aránytalanul nagy járműigénnyel lehetne csak busszal pótolni(pl. a 4239-es dunaújvárosi személy reggel,szerintem ez esélyes egy kis Felső-Tárnok tilitolira...)

Bejegyzés: Elővárosi vonatok

Regio 2017.11.29. 00:15:42

Nem hinném,hogy bármit is elkezdtek volna a liftaknákban...(A perontető elemeit is rendre este,sötétben küzdötték a helyére.) Akadálymentességben amúgy sem erős a MÁV és a város sem,vagy netán már működnek a városközpontban lévő felvonók a Diósdi úton? Pont ezért jelezték többen is,hogy baklövés volt az aluljáró két végére is liftet tevezni Rampa helyett. Mondjuk eddig sem volt egyszerű babakocsival átcihelődni a vágányokon,de most egy darabig biztosan lehetetlen,vagy legalábbis jóval nehezebb lesz. Ugyanígy valószínű,hogy az aluljáróban is pont olyan utastájékoztató rendszer lesz,mint Alsón,vagy Érdligeten - semmilyen. Ehhez Érd túl kicsi állomás és talán vandálbiztosabb is,ha nem lesz lent ilyesmi. A végleges váróterembe majd talán jut egy monitor,ami vagy működik,vagy nem. A peronokra való feljutást pedig - értelemszerűen - majd akkor engedjék,ha a peronok hiányzó része is befejezésre került,amit eddig a felszíni átjárási lehetőség akadályozott. Vélhetően először a Csalogány utca felőli peron lesz elérhető az aluljáróból,utána pedig a személyforgalom elől ismét lezárják majd a most üzemelő peront,hogy azt is be tudják fejezni azon a darabon,ahol most szintben fel lehet rá menni.

Bejegyzés: Érd állomás munkálatok November végén

Regio 2017.11.28. 23:53:21

Vagy inkább Érd felső helyett Érd alsót...mivel a most szünetelő/rövidített G43 eredetileg sem állt meg Érdligeten. A 30a-n,a régi Nagytétény-Érdligeten (most Tétényliget),illetve az egykori Nagytétény állomás (most forgalmi kitérő) helyébe lépett Kastélypark megállónál rendszeres gond az órás járatsűrűség.(De ide sorolható Albertfalva is.) A közös szakasz pedig ugyebár a Tárnoktól kifelé lévő rész és a Kelenföld - Kőbánya-Kispest szakasz,utóbbin tényleg félórás követéssel.

Bejegyzés: Tájékoztatás az Érd-Felső vasútvonal felújítása alatti menetrendre vonatkozóan

2017.11.15. 12:15:51

Norbi, ezt nem értem:

"Az új rendszerben Budapesten belül két útvonalon közlekedő járatok egész nap 30 percenként követik egymást a közös szakaszon, azaz Érd alsó/Érd felső és Székesfehérvár között. Ezek közül a Kőbánya-Kispest - Ferencváros - Kelenföld - Budatétény - Érd felső - Tárnok - Martonvásár útvonalon 60 percenként közlekedő személyvonat az, amely Tétényligeten is megáll."

Nem Érdligetet akartak írni?

Bejegyzés: Tájékoztatás az Érd-Felső vasútvonal felújítása alatti menetrendre vonatkozóan

Dudás Norbi 2017.10.31. 13:19:16

@rrroka: Szerintem pedig mindenhol egyértelműen le van írva, nem csak "nálam"
Érd állomás és Kelenföld között lesz a vágányzár mindkét vágányon teljes kizárással, pótlás buszokkal lesz majd.

Bejegyzés: Elővárosi vonatok
süti beállítások módosítása