Elővárosi vonatok
2017. október 26. írta: Dudás Norbi

Elővárosi vonatok

Egyre több hatásvadász, pontatlan cikket olvasni a vasúti menetrend változással kapcsolatban, és az is felmerült már párszor, hogy a Z30-as vonatok hétköznap nem közlekednek. Az emberek fejében egyre nagyobb a káosz ezzel kapcsolatban, és sokan még az alapvető dolgokkal sincsenek tisztában. Nem árt tiszta vizet önteni a pohárba.

Mit is jelentenek ezek a betű-szám kombinációk a vasúton?
A jelzés két részből tevődik össze. Egy betűjelzéssel kezdődik, mely a vonat nemét, azaz a megállási rendjét mutatja. S betűvel kezdődik a jellemzően mindenhol megálló személyvonatok, G betűvel a jellemzően csúcsidőszakban közlekedő és ritkábban megálló gyorsított vonatok, Z betűvel pedig a hosszabb szakaszon megállás nélkül közlekedő zónázó vonatok jelzése.

Z30 helyett G30 viszonylatszámmal közlekednek a vonatok Déli pályaudvar - Székesfehérvár között December 7-ig, ide kattintva megtekintheti.

Érd alsón áthaladó járatok:

Z30 
Zónázó személyvonat, mely Déli pályaudvar - Martonvásár és Déli pályaudvar - Székesfehérvár viszonylaton közlekedik. Zónázó szó ez esetben annyit jelent, hogy Érd alsóig csak Kelenföld állomáson áll meg, Érd alsótól Martonvásárig, illetve Székesfehérvárig minden állomáson és megállóhelyen megáll. 

S30
Személyvonat, mely Székesfehérvár - Déli pályaudvar között minden állomáson és megállóhelyen megáll.

S36 
Személyvonat Kõbánya-Kispest - Martonvásár között, mely csak  Ferencváros, Kelenföld, Albertfalva, Budafok  Érd alsó - Tárnok állomásokon áll meg.
Hétvégi napokon ezek a járatok csak Tárnok állomásig közlekednek! 


G30 
Gyorsított személyvonat, mely egy ideiglenes viszonylatjelzés. Déli pályaudvar - Székesfehérvár között Kelenföld, Budafok, Kastélypark, Érd alsó, Tárnok,  Martonvásár, Baracska, Kápolnásnyék, Velence, Gárdony, Agárd állomásokon és megállóhelyek áll meg.
A vágányzár miatt jelenleg Kőbánya-Kispest- Kelenföld állomások között közlekedő
G43 helyettesítő járata.



Érd felsőn áthaladó járatok:
                    

G43
Gyorsított személyvonat Kõbánya-Kispest - Székesfehérvár között mely Ferencváros, Kelenföld, Budafok, Budatétény, Barosstelep,  Érd felső, Tárnok, Martonvásár, Baracska, Kápolnásnyék, Velence, Gárdony, Agárd állomásokon és megállóhelyeken áll meg. 
Vágányzár miatt jelenleg Kőbánya-Kispest és Kelenföld állomások között közlekedik csak! 

S40  
Budapest-Déli –  Dombóvár között közlekedő személyvonat mely minden állomáson és megállóhelyen megáll.

S42
Budapest-Déli  – Dunaújváros között közlekedő személyvonat mely minden állomáson és megállóhelyen megáll.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://erdenutazol.blog.hu/api/trackback/id/tr2713086856

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Regio 2017.10.26. 21:04:41

S36 megállási rendjéből azért ne felejtsük ki Ferencvárost,Kelenföldet,Albertfalvát,Budafokot,Kastélyparkot,Tétényligetet sem. Emlékeim szerint a reggeli órákban Kápolnásnyékről induló változata is van.

G43 is megáll még - békeidőben - Ferencvárosban,Kelenföldön,Budafokon,Budatétényben,Barosstelepen is.

S40-ből is van Százhalombatta,Pusztaszabolcs és Sárbogárd célállomású változat is. A sárbogárdi verziót pont a minap láttam a nagyállomáson,vagyis a vágányzári menetrendben is közlekedik.

Bocsánat a kiigazításért,nem kötözködésnek szánom,de ha már tisztázás,akkor ezek se maradjanak ki belőle...

(Pont azért jó ez a számozósdi,mert valaminek megint csak a felét-negyedét vették át,így pedig pont hogy nagyobb kavarodást okoz,mint a régi számozatlan menetrendben volt.)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2017.10.29. 11:44:27

@Norbi épp ma délelőtt hallottam valakitől, hogy szerinte/úgy tudja az _egész_ Érd-Bp vonalon, alsó és felső SEM lesz közlekedés majd a vágányzár miatt jövőre. Próbáltam megérteni a hétköznapi, nem vasútmániások fejével és tudásával a posztjaidat, de nekem nem derült ki tisztán, hogy most mi lesz. Ugye NEM fog leállni egyszerre Alsó és Felső?
Ha ennyi le lenne írva egy posztba emberi szavakkal, annak csilliárd megosztása lenne... :D

Dudás Norbi 2017.10.31. 13:19:16

@rrroka: Szerintem pedig mindenhol egyértelműen le van írva, nem csak "nálam"
Érd állomás és Kelenföld között lesz a vágányzár mindkét vágányon teljes kizárással, pótlás buszokkal lesz majd.

Regio 2017.11.29. 00:31:32

Hogy miket tudnak ötletelni az emberek... Miért állna le mindkettő? Az ország elég jelentős része lenne szinte elérhetetlen,ha egyik vonal sem üzemelne. Az biztos,hogy nem lesz olyan jó a helyzet,mint most,hiszen plusz tehervonatok is bőven fognak Alsó felé járni,nem is beszélve azokról a járatokról,amiket aránytalanul nagy járműigénnyel lehetne csak busszal pótolni(pl. a 4239-es dunaújvárosi személy reggel,szerintem ez esélyes egy kis Felső-Tárnok tilitolira...)

Dudás Norbi 2017.11.30. 19:52:48

@Regio: Még nem publikus, de hivatalos döntés az lett,hogy Érd felsőig eljön a vonat Dunaújváros/ Pusztaszabolcs felől, ott lesz tartózkodó konténer a tartalékos mozdonyvezetőknek, akik már mennek is a menetiránynak ellentétes vezetőállásba és amint a másik vezetőállást lezárták, ő már aktiválja is az előtte lévőt, gyors fékpróba, majd mire elkészül vele már vágányút beállítva és szabad jelzés a kijárati jelzőn. Lemegy a vonat Tárnokig, ott az veszi újra át a vezetést aki alapból hozta a járatot, a tartalékos vezető meg alsón kiszáll és vissza sétál a tartózkodóba. Tehát végülis annyira nem járnak rosszul a Szabolcsi vonal utasai hisz Érd alsón át közlekedik a Déli pályaudvarig. Kivéve ha olyan állomás a cél amit a másik vonal nem érint. ( Mávot ismerve ez fogja majd takarni a járat sűrítés fogalmát 30a vonalon.)

Több kérdés is felmerült bennem is, amire még nincs válasz.
- Ha alsón át fog közlekedni akkor vagy átírja a kijelzőt Tárnokon Z30,S30 -ra vagy kitalálnak egy S40-42-Z30 kombót

- A vezetőállás kulcs dologra azt tippelném amit a Déliben már többször láttam, hogy az érkező vonat lelassít és a vezető kiadja a hátsó kocsi kulcsát a peronon lévő vezetőnek.

- Mint közismert a híres Bagoly utcai sorompó az "alap" 30a vonal forgalmától képes zavarba esni, hát majd most mi lesz ...

- Az autósoknak fognak kirakni végre olyan táblát ami jelzi hogy a sorompó X percig is zárva lehet ?

Regio 2017.11.30. 23:14:09

A Bagoly utcai átjáró fő baja az,hogy már most 160-as logikával működik,holott még messze nem az az engedélyezett sebesség a vonalon. Így a sorompó már akkor zár,mintha a 160-as sebességnek megfelelő távolságra lenne a vonat,de ugyebár nincs ott és nem is jöhet akkora tempóval,így nyilván hosszabb ideig marad zárva az átjáró. Régen a behatási pont Tárnok kezdőponti bejáratnál volt,most viszont már akkor zár,amikor még Tárnokon nem is látszik a vonat. A másik irányban emlékeim szerint a Diósdi út magasságában volt a behatási pont,vagyis akkor kezdett vörösen villogni,amikor Alsóról elindult/kijárt a vonat.

A "cikkcakkos" szabolcsi,dunaújvárosi,stb... járatoknak miért kellene átírni a kijelzőt? Bőven elég az egyik blokkba beszúrni,hogy "Érd alsón át",vagy "Tárnokon át". A járatszám - és ekkor vonatszám - változással csak még nagyobb lenne a kavarodás. A sűrítésben én annyira nem bíznék,eléggé korlátozott lesz a rendelkezésre álló menetvonalak száma. Én a tárnoki járatok beáldozására tippelnék,esetleg valamilyen módon pótolva őket kelenföld és KöKi között. Azt azért ne feledjük,hogy a 30a-ra a plusz tehervonatokon felül a pécsi IC-knek is be kell férniük valamilyen módon,vagy ugyanígy cikkcakkosan (ekor Tárnok-Érd között kellene egy "segélygép" is ami körüljárás nélkül átemeli a szerelvényt Tárnokról Elágra és vissza),vagy egészen Fehérvárig. A Sárbogárd - Bp közötti pótlóbusz öngyilkosság lenne az IC-knek.
Minden attól függ majd,hogy mennyi pótlóbuszt sikerül összeimádkozni,de elegendő számú gumikerekű rendelkezésre állása esetén lehet,hogy a csúcson kív

Regio 2017.11.30. 23:22:19

"Minden attól függ majd,hogy mennyi pótlóbuszt sikerül összeimádkozni,de elegendő számú gumikerekű rendelkezésre állása esetén lehet,hogy a csúcson kív "

Folyt:

Minden attól függ majd,hogy mennyi pótlóbuszt sikerül összeimádkozni,de elegendő számú gumikerekű rendelkezésre állása esetén lehet,hogy a csúcson kívüli járatok egy részét nem feltétlenül kellene Tárnokon át megforgatni,ha normálisan tudják Érd és kelenföld között pótolni. Tárnokon sincs túl sok rendelkezésre álló vágány a vonatok fordításához. (Ha abból indulok ki,hogy most is képesek voltak keresztet tervezni egy szűkített kapacitású,átépítés alatt álló állomásra - ami valószínűleg a 40a-n a mostani késések fő okozója a budafoki turkálás mellett - akkor a minden vonatot átterelő megoldással könnyen hazavághatják szinte az egész Dunántúl menetrendszerűségét.)
süti beállítások módosítása