Érd állomás munkálatok 2018 Március
2018. március 16. írta: Dudás Norbi

Érd állomás munkálatok 2018 Március

Érd állomáson elkészült mindkét perontető  külső burkolata, bár néhol nem sikerült túl jól az illesztés, befolyik alá a víz közel a lépcsőhöz onnan tovább folyik az aluljáróba a lépcső menti esővíz elvezetőn, de útközben a lépcső pihenőnél azért csinál egy kis tócsát. Az aluljáróba leérve a víz szerencsére -eddig- nem okoz(ott) gondot, mert a lépcsők után található közel az esővíz gyűjtő - elvezető, mely egy szivattyúval van összeköttetésben. A peronok térkövezése is néhol érdekesen sikerült, amolyan 'jó az úgy'  hozzáállással.  A peronra kihelyeztek már a tavalyi átadás körül barna gurulós kukákat,melynek amolyan szelektív gyűjtésszerepe lenne, időközben kihelyeztek egy másik fajta szemét gyűjtőt is, így most már nem mondhatja az utazóközönség, hogy nem tudja hova kidobni a szemetét. Célszerű lenne az aluljáróban is legalább a két végén elhelyezni szemetest, azoknak akik a vasút A oldaláról B -be mennek csak át, nem vonatoznak.
A II. vágányhoz a vonatvezető  számára fontos jelzőlámpákat a peronra építették, mely véleményem szerint egy oltári nagy hiba volt, mondhatni bántja az ember szemét és a rongálók is előbb utóbb megkörnyékezik. 
Ettől jobb megoldás a Kastélyparki állomáson lévő, mely a perontető szerkezetéhez van fogatva, nem oszlopra szerelve. 
A liftek helye még mindig üresen áll, még a szerkezetet sem kezdték szerelni bele.
Az utazóközönség hamar felfedezte szó szerint a lépcsőzést elkerülő kiskaput, mely az állomáson szolgálatot teljesítő Forgalmi Szolgálattevőnek került kialakításra. Az állomás épület tetőszerkezete elkészült, belső munkálatok még zajlanak. A zajvédő fal több hosszú szakaszon elkészült, van ahol már csak a menekülésre szolgáló ajtókat kell beépíteni. A Csalogány utca az ígéretek ellenére is változatlanul járhatatlan sártenger, néhol a csapadékos időjárás miatt már a járda szilárd burkolatát is sár borítja. Az aluljáróba vezető lépcsőt csak úgy lehet megközelíteni ebből az irányból ha átgázolunk a sártengeren. 

 

Beázó perontető - 'Jóvanazúgy térkövezés - Peronra szerelt jelzőlámpa - Aluljárót kikerülő kiskapu

 


A bejegyzés trackback címe:

https://erdenutazol.blog.hu/api/trackback/id/tr3413733270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Regio 2018.03.17. 20:54:52

A jelzőket általában nem "szépészeti" szempontok alapján helyezik el,a megfelelő távolságból való láthatóság a döntő. Az itt alkalmazott nem egyedi megoldás,számos hasonlóval lehet találkozni az országban. Az említett kastélyparki jelző alatt utasok mozoghatnak "üzemszerűen",ezért célszerűen a perontetőre rögzítették. (A Déliben a 4-5 vágányok peronján is van egy ilyen elhelyezésű ismétlőjelző.) Érden viszont a jelző a peron elején van,ahol "üzemszerűen" nem kell utasoknak tartózkodniuk,valószínűleg ezért lett hagyományos alacsony árbocos jelző telepítve,mivel a hagyományos jelző láthatóságát akadályozná a perontető. És azt se felejtsük el,hogy itt több optika van a jelzőn,mint Kastélyparknál,a perontetőről lógatós verziónál a végén még beverhetné valaki a fejét a lelógó szerkezetbe,míg az árbocos változatnál ezt picit nehezebb kivitelezni.
A MÁV-nál ma már nem létezik vonatvezető,mozdonyvezető(vasútijármű-vezető) lesz az... A két fogalom tisztába tételéhez ajánlanám az Indóház magazin idei első számának 20. oldalán lévő cikket,mely ezzel a témával foglalkozik.

Lift? Lesz olyan itt valaha? Ha egy kicsit rendet vágtak volna az állomás környékén és készre szerelték volna a felvonókat,akár itt is fordulhattak volna a pécsi IC-k Batta helyett,nyáron már úgysem lesz ott erre hely...

A megkezdett munkákról,kiegészítésként: Diósdon és Hároson már eltűnt az állomás teljes felsővezetéke az oszlopok egy részével együtt,de a nyíltvonalon még megvan a drót.
A munkákat egy webkamerán is nyomon lehet követni valamelyest,az időkép egyik érdligeti kamerája pont rálát a töltésre. www.idokep.hu/webkamera/og12vigasport
Kis szerencsével el lehet kapni egy-egy munkafolyamatot.
süti beállítások módosítása