Budapest–Pusztaszabolcs-vasútvonal (40a) munkálatok
2018. április 03. írta: Dudás Norbi

Budapest–Pusztaszabolcs-vasútvonal (40a) munkálatok

Érd Felső , Érd liget, Nagytétény-Diósd állomások munkálatai

Érd felső és Háros állomások között Február 26.-óta tart a Budapest–Pusztaszabolcs-vasútvonal felújítása.
Érd felső vasúti megállóhely Aba utcai végén elhelyeztek mindkét vágányhoz 1-1 fedező jelzőt, melyen csak vörös fény található, ez jelzi a pálya végét. Bal vágányon (BP. irányú) a jelző után pár méterrel már fel is szedték a síneket, a felső kavics ágyazatot kihordták, régi oszlopokat itt-ott kidöntötték, az újakat a nyílt vonalon már el is "ültették". Érd Balatoni út feletti vasúti hídnál egy részen elbontották a töltést, feltételezhetően a hidat cserélik-felújítják, ezért majd alóla a forgalmat el kell terelni arra az időre.


Érdliget megállóhely mindkét peronját teljesen felbontották, a térköveket az állomás utáni parkoló résznél gyűjtötték össze. Az útátjáró sorompó rúdjait leszerelték, csak a motor maradt a tartó konzollal , illetve a fényjelzők kikapcsolt állapotban. 

Nagytétény-Diósd vasútállomás  A váltó állító bakter házainak berendezéseit leszerelték, a váltókhoz vezető láncokat- bowdeneket szintén elbontották, csak az ezek vezető csigái maradtak meg. A váltókat fix pozícióba rögzítették egy kis barkácsolással. Az állomáson gyalogos aluljáró kezdeti munkálatai látszódnak. Az útátjáró sorompó rudait itt is leszerelték, illetve a fényjelzők lámpa búráíra matricát ragasztottak. Az állomás épületet be állványozták, a tető szerkezetet teljesen kicserélték, felújítják ugyanúgy mint Érd állomás épületét.


A bejegyzés trackback címe:

https://erdenutazol.blog.hu/api/trackback/id/tr1713802240

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Regio 2018.04.07. 02:13:40

A diósdi váltók "rögzítésének" oka,hogy az egykori Chinoin iparvágányát,valamint Hároson a szeszgyárat(élesztőgyár) a vágányzár alatt is ki kell szolgálni,ezért egy vágányt folyamatosan járható állapotban kell tartani az iparvágány és Kelenföld között. A budatétényi sorompó is ugyanígy ki lett iktatva,(ott matrica helyett lefóliázták a fénysorompó optikáit)a kiszolgáló menetek és a munkavonatok sorompókon való áthaladását jelzőőrök fedezik. Ugyanígy volt ez anno a 30a vonal esetében is a nagytétényi iparvágánnyal (lőportári ipv.),az is hol Háros,hol Tárnok - Érd-alsó felől volt megközelíthető. Vélhetően itt is lesz majd kiszolgálás Érd-elágazás (Tárnok) felől is,ha az építők a másik oldalt veszik teljesen birtokba. (A Növény utcai aluljárót is teljesen átépítik majd,hogy átférjen alatta a Nagytétényi út forgalma buszostól-mindenestől,a régi megállónál lévő szintbeni átjáró megszűnik majd végre.)

Nem emlékszem már pontosan,de mintha a Balatoni úti híd esetén vagy egy új szerkezet építése volt a terv,vagy csak a híd szigetelésének a javítása. Erősíteni biztosan kell rajta,hogy a nagyobb tengelyterhelésre alkalmas legyen a pálya és a híd is.

Mindamellett a közúti forgalom a Duna utca felé is elterelhető - legalább az egyik irány - a híd mellett elég szűkös lenne szerintem egy csuklós busszal kanyarogni,nem is beszélve egy "célforgalomban" közlekedő nyergesvontatóről,vagy normál pótkocsis autóról. (Régebben a szeptember táján esedékes nagy rendezvények idején is mindig a Duna utca felé tereltek,de esetleg a Diósdi út is szóba jöhetne,ahol most a pótlóbusz is jár.)

És persze majd Érd-felső peronjait is meg kell magasítani,a most irányváltásra használt vágányait teljesen kicserélni az alapokig,ahogy az most a nyíltvonalon megy. De akkor már talán lesz végig forgalom a vonalon,legalább egy vágányon Diósd és Elágazás között...
süti beállítások módosítása