Tájékoztatás az Érd-Felső vasútvonal felújítása alatti menetrendre vonatkozóan
2017. november 15. írta: Dudás Norbi

Tájékoztatás az Érd-Felső vasútvonal felújítása alatti menetrendre vonatkozóan

A 40a vonal (Érd-Felső) felújítása alatti menetrendre vonatkozóan a MÁVSTART Vasúti Személyszállítási Zrt - polgármester úr megkeresésére - az alábbi tájékoztatást adta: 

A fővárosba délnyugati irányból befutó székesfehérvári vonalon, a Kelenföld-Tárnok szakasz felújítása után, a 2013/2014-es menetrendváltást követően új menetrendi struktúra került bevezetésre. Az új pályán jelentős menetidő-csökkenésre nyílt lehetőség, amit a korszerű, kiváló menetdinamikájú FLIRT típusú motorvonatokra épülő feszes, új menetrendben hirdetett meg a vasúttársaság.

 Az új rendszerben Budapesten belül két útvonalon közlekedő járatok egész nap 30 percenként követik egymást a közös szakaszon, azaz Érd alsó/Érd felső és Székesfehérvár között. Ezek közül a Kőbánya-Kispest - Ferencváros - Kelenföld - Budatétény - Érd felső - Tárnok - Martonvásár útvonalon 60 percenként közlekedő személyvonat az, amely Tétényligeten is megáll.

Az új Kőbánya-Kispest felé közlekedő vonatok bevezetésük óta valódi alternatívát jelentenek a Dél-budai és Dél-pesti agglomerációban utazók, valamint a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre tartók számára is.

Az új, sűrített menetrendi struktúra azonban meghatározta az elővárosi vonatok beilleszthetőségének lehetőségeit is. A menetrendi kényszer következtében ezért a Budapest és Székesfehérvár között közlekedő elővárosi vonatok menetrendjén változtatni kellett, amelyet szükségszerűen a megállási rend módosításával lehetett megoldani. Ahhoz, hogy az elővárosi szakaszon ne kelljen az elővárosi vonattal előztetés miatt félreállni a gyorsabb vonatok előtt, a helyi személyvonatok közül óránként egy közlekedtethető, a korábbi csúcsidei 30 perces sűrítés nem kerülhetett átvételre.

Ahhoz, hogy még kedvezőbben és utasbarát módon alakulhasson a vasúti menetrend, a rövidebb menetidők mellett a kínálat és megállási rend kiterjesztését a jövőben is előtérben tartja a vasúttársaság.

Azonban a Kelenföld és Százhalombatta állomások között 2017. szeptember 1-jétől kezdődött és a jövő évben is folyamatosan zajló a pálya felújítás és átépítés miatt egyelőre csak a jelenlegi menetrendi kapacitások mellett (alkalmanként azok korlátozásával) tudják biztosítani szolgáltatást, így a közszolgáltatási színvonal emelésére, újabb vonatok megállítására Tétényligeten pillanatnyilag nincs lehetőség. 

Továbbra is biztosított azonban az S36 vonatok közlekedtetése, amelyek Budapesten belüli utazási lehetőségeken túl számos távolsági csatlakozást is megadnak.

A Nemzeti Infrastruktúra Zrt. előzetes tájékoztatása alapján az átépítés technológiája miatt 2018. február 26-tól 2019. március 31-ig a Kelenföld - Érd felső vonalszakaszon a vasúti közlekedés szünetel. Ez újabb többlet kapacitást jelent a 30a vonal menetvonal lehetőségeiben, amely jelentősen behatárolja a maximálisan közlekedtethető vonatok mennyiségét, a pontos menetrend még tervezés és kidolgozás alatt van.

- Olvasható Érd MJV honlapján -

A bejegyzés trackback címe:

https://erdenutazol.blog.hu/api/trackback/id/tr7313278013

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2017.11.15. 12:15:51

Norbi, ezt nem értem:

"Az új rendszerben Budapesten belül két útvonalon közlekedő járatok egész nap 30 percenként követik egymást a közös szakaszon, azaz Érd alsó/Érd felső és Székesfehérvár között. Ezek közül a Kőbánya-Kispest - Ferencváros - Kelenföld - Budatétény - Érd felső - Tárnok - Martonvásár útvonalon 60 percenként közlekedő személyvonat az, amely Tétényligeten is megáll."

Nem Érdligetet akartak írni?

Regio 2017.11.28. 23:53:21

Vagy inkább Érd felső helyett Érd alsót...mivel a most szünetelő/rövidített G43 eredetileg sem állt meg Érdligeten. A 30a-n,a régi Nagytétény-Érdligeten (most Tétényliget),illetve az egykori Nagytétény állomás (most forgalmi kitérő) helyébe lépett Kastélypark megállónál rendszeres gond az órás járatsűrűség.(De ide sorolható Albertfalva is.) A közös szakasz pedig ugyebár a Tárnoktól kifelé lévő rész és a Kelenföld - Kőbánya-Kispest szakasz,utóbbin tényleg félórás követéssel.
süti beállítások módosítása