2017. november 10-től kipróbálható a vasúttársaság Vonatinfó béta verziójú alkalmazásában a jegyvásárlás. ( Első körben 1000 utas tud béta tesztelésre regisztrálni)
Ahhoz hogy számunkra is elérhető legyen a béta verziójú alkalmazás , első körben - IDE KATTINTVA - jelentkezni kell béta tesztelőnek , majd ha ez megtörtént pár percen belül elérhetővé válik a GooglePlay áruházban az alkalmazás béta verziója.
Az alkalmazásban NEM működik a böngészőben használt E-jegy regisztráció, ide szükséges egy teljesen újat regisztrálni az alkalmazással. A regisztráció során megadott email címre küldenek egy regisztráció megerősítéshez szükséges hivatkozást, a művelet elvégzése után éles a felhasználói fiókunk.
Első lépésben mint azt az E-jegynél is megszokhattuk az induló és a cél állomást kell kiválasztani, ha nem akarunk sokat keresgélni melyik állomásról is megy hamarabb vonat? (Jelen esetben Érd alsó/ felső ) Gond egy szál sem! A fejlesztők erre is gondoltak.
Az alkalmazás menüpontjai között található egy "vonatinformáció" menüpont, melyen belül a "közeli vonatok" opcióra kattintva felhozza a közelben lévő vonatokat. ( Sokat számít a készülék helymeghatározási beállítása, mely jelen esetben GPS + Mobilnet/ Wifi opción volt.) Itt felhívnám a figyelmet arra, hogy bár az alkalmazás beállítási lehetőségei között nem találtam ilyen opciót, de fentebb említett vasútállomásoktól kb 2-3 km-re felhozza a Győr fele közlekedő vonatokat is.
Kapva a lehetőségen, le is teszteltem a programot egy Érd Alsó - Déli pu. oda majd vissza külön- külön jeggyel (Retúr mai nevén menettérti jegy vásárlására nincs továbbra sem lehetőség, ugyanúgy mint a böngészőben vásárolható E-jegy esetében.)
A vasút társaság úgy hirdette az alkalmazáson belüli jegyvásárlást, hogy sokkal egyszerűbb lesz mint a böngészőben váltható E-jegy. Illetve erre a jegy fajtára is megadják a 3% kedvezményt.
Saját tapasztalatok az alkalmazásról és az azon belüli jegyvásárlásról:
- A regisztráció majd megerősítés után, belépve maradok opcióval bejelentkeztem a készüléken.
- Utazástervező menüpontban kiválasztottam Érd alsót induló állomásnak , célállomásnak Déli pu. ( itt beállítható hogy milyen állomást érintsen a vonat meg mikor induljon stb stb)
- Felhozta a járatok listáját , kiválasztottam a nekem megfelelő időpontban közlekedőt, majd a mellette lévő bevásárlókosár ikonra kattintottam
- Itt felhozta a jegy vásárlási lehetőségeket . Beállítható a BP bérlet megléte, illetve különböző kedvezmények, és ha pótjegyes vagy hely jegyes a vonat az is megvásárolható.
- Első vásárlás lévén kért számlázási adatokat, illetve bankkártya adatokat. Itt kitérnék arra, hogy van lehetőség menteni a bankkártya adatait ezáltal a következő vásárláskor ezt már nem kell.
- Az adatok bevitele után először megvásárolja az alkalmazás a jegyet, majd utána kéri a fizetést. Bonyolultnak hangzik , ellenben 1-1 érintéses gombnyomás az egész.
- Fizetés után az alkalmazás előhoz egy fehér kis ablakot, amiben kiírja " Jegy letöltése" ez sem vesz igénybe 6-7 másodpercnél többet.
- Kész is vagyunk, ezután az alkalmazásban a "Jegyek" menüpontban elérhető a vásárolt jegyünk.
- A jegy bemutatásához nem szükséges internet kapcsolat, az alkalmazás offline módban is felhozza a jegyet.
A csavar a dologban, hogy a jegyvizsgálók nem is hallottak erről a jegyvásárlási lehetőségről, oda úton szolgálatot teljesítő nem is tudta melyik készülékkel kell beolvasni. Próbálta a szolgálati telefonon lévő alkalmazással - Sikertelen
majd a jegykiadó vezérlőegység lézer sugaras olvasójával - Sikertelen
majd megpróbálta a lézeres masina hátlapi kamerával - Sikeres
Tehát a rendszerük felismeri, beolvassa a jegyet, csak a jegyvizsgálókat felejtették el tájékoztatni az újdonsült fejlesztésről.
Így fest egy Vonatinfó alkalmazásban vásárolt jegy :
A kis zseblámpa ikonra kattintva az alkalmazás a telefon aktuális fényerejétől függetlenül a beolvasáshoz optimális fényerőre kapcsolja a készüléket, majd beolvasás után ismételt érintéses gombnyomással visszaáll a funkció bekapcsolás előtti fényerőre.