Lassan már ott tartunk, hogy fél órával a vonat érkezése előtt be kell állnunk a sorba, hogy még időben megvehessük a jegyünket. Sokan úgy döntenek, lesz, ami lesz, futnak a vonathoz, és megpróbálják a kalaúznál kimagyarázni a szituációt és megvenni a jegyet. De ennek általában az a vége, hogy a normál árú jegy helyett a több ezer forintosat válthatják meg.
Sokan ingáznak Érdről, Alsó és Felső az a hely, ahol rendszerint kiürül a vonat. De úgy tűnik, ez még nem elég forgalom a Máv-nak. A pénztárakban általában 1-1 ember ül, igyekeznek kiszolgálni a hatalmas tömeget, de sokszor sikertelenül. Nem bírnak az áradattal. Az ostor pedig rajtuk csattan, amikor az utas lekési a járatát. A probléma egyszerűen orvosolható lenne: jegykiadó automaták az állomásokra, de a Máv-nak nem fűlik a foga hozzá. Hiába írtak már levelet többen is a Máv-nak, az csak lerendezi annyival, hogy legyünk türelmesek, majd lesz.
...Természetesen a terveink között szerepel, hogy a jegykiadó automaták elérhetőségét további állomásokon is biztosítsuk. A kihelyezendő automaták száma az adott állomás utasforgalmának a függvénye.
Megkeresését továbbítottuk illetékes munkatársaink részére, akik azt közölték, hogy Érd felső állomásra rövidtávon - 2017. első felében -, míg Érd alsó állomásra középtávon - konkrét határidőt jelenleg nem tudunk közölni - tervezünk egy jegykiadó automatát telepíteni. Ennek megvalósulásáig türelmét kérjük. ...
- Írta válasz levelében a Máv ügyfélszolgálata még januárban.
Ehhez képest még se Felsőn, se Alsón nem történt semmi, továbbra is várjuk a jegykiadó automatákat, bár kétségkívül már fogy a türelmünk, hiszen november 6-án, bérletváltás idején, egy pénztár nyitvatartása mellett így áll a helyzet: