Érd állomás munkálatok Októberben
2017. október 16. írta: Dudás Norbi

Érd állomás munkálatok Októberben

A munkálatok jól haladnak az enyhe időjárásnak köszönhetően, a munkafolyamatokat is igyekeznek minél hamarabb elvégezni a tél beállta előtt.

 

Elbontották a régi III. - IV.  vágányt, kiszélesítették a nyomvonalat és kivágták a régi felső vezeték tartó oszlopokat, melyekből 1-2 darab még ott hever az új nyomvonal szélén.
A III. vágánynak kész az alépítménye is (kivéve az aluljáró tetején mert az még nincs kész erre a feladatra), teszik rá a beton talpakat és néhol a készre szerelt vágányrészt. Érd elágazás irányba a váltók szintén kész vannak. A IV. vágány helyét is csinálják, van, ahol az alépítmény gyanánt szolgáló zúzottkövet már terítik le. Jól halad közben az aluljáró építése és a perontető is. A másik peron betonelemeit is beépítették és töltik fel földdel. 
Még az idén át kell adniuk az aluljárót továbbá a 4 használható vágányt a jövő évi teljes vágányzár miatt. 



A régi felvételi épület (beleértve a váróterem is) lezárásra került átépítés miatt. Egyelőre nincs információ, hogy mikorra kell elkészülnie, a jelenleg ideiglenesen fém konténerben elhelyezett biztosító berendezés kezelő szervét kell majd oda beszerelniük. 

Időközben érthetetlen okokból kivágták a maradék gesztenyefákat is. (Olvasónktól kaptunk pár fotót, köszönjük!)

A bejegyzés trackback címe:

https://erdenutazol.blog.hu/api/trackback/id/tr9612937483

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Regio 2017.10.24. 22:21:00

Gesztenyefa ügyben: Gondoljunk csak bele egy kicsit a vágányhálózatba: A régi rend szerint ugye volt öt vágányunk,ebből a 2,3,4,5 felett volt felsővezeték. Az 1. maradt a helyén,a második ment a levesbe - a helyén van a peron - a harmadik helyén lett az új második,a negyedik helyén az új harmadik,az ötödik is ment a levesbe,itt is peron van és végül kb a régi VVF kihúzó csonka folytatása lesz az új negyedik.(Vagyis a régi 3. vágányt már nagyon rég elbontoták - már június elején sem volt meg. A Kapella a két alacsonyperonos vágányt R4 és R5 vágányként ismerte. Az "R"itt a "régit" jelenti,nem az általános megszokás szerint voltak jelölve.) Ami viszont erősen változott a felv. épület oldalán az az,hogy most már az első vágány felett is van felsővezeték. Igaz nem 2 méteren belül volt a gesztenyefa,de talán okosabb volt most kiszedni őket,mint hogy egy erős viharban mondjuk pont a kizárás idején veszélyeztesse a felsővezetéket és ezzel megoldh. Ez a két fa még csak a kezdet,szerintem a Csalogány utcai oldalon a majdani parkoló is fog még áldozatokat követelni az ottani fák közül... A képeket elnézve talán szerencsésebb is így,mintha a peron és az épület közötti szűk helyre szorítva maradtak volna szerencsétlen fák,az persze már más kérdés,hogy meg lehet majd dögleni nyáron az épület előtti részen,árnyék híján. Hacsak nem épül valami előtető az épület elé...

Regio 2017.10.24. 22:28:24

" mondjuk pont a kizárás idején veszélyeztesse a felsővezetéket és ezzel megoldh"

Technikai okok miatt folyt.köv.:

Szóval nehogy pont a kizárás idején okozzon megoldhatatlan haváriahelyzetet a vasút számára. Fontos,hogy abban a kb.13 hónapban semmi gikszer ne legyen az állomáson,mivel jövőre már Battát is szétkapják rendesen,nem lesz egyszerű ott forgalmat bonyolítani. Bár most sem igazán értem,hogy miért kellett úgy szerkeszteni a vágányzári menetrendet,hogy pont az átépítés alatt álló,gyakorlatilag fél állomáson legyenek menetredszerinti vonatkeresztek,miért nem lehettek ezek a Diósd - Érd-elágazás közötti nyíltvonalra tervezve,vagy Batta és Ercsi közé...
süti beállítások módosítása