Heringjárat, avagy mivel utazol
2017. szeptember 16. írta: Dudás Norbi

Heringjárat, avagy mivel utazol

A kőbányai vonatok megvariálásával (vágányzári menetrend) a vasút társaság csúnyán magára haragította az utazó közönséget, és a vasúttal munkába járó dolgozóit is, az amúgy is pattanásig feszült Pusztaszabolcsi vonal menetrenddel karöltve. (MÁV Tájékoztató, Térképes információ)


A Pusztaszabolcsi vonalon rendszeresen késnek a vonatok, legalább 5-10-20 percet mire Érdre ér, majd az út további részén sem tudja behozni, mert Háros és Kelenföld között is felszedték az egyik vágányt.
A Székesfehérvári vonalon közlekedő G30 vonatok kevés szerelvénnyel illetve motorvonattal vannak kiadva. Szeptember első napjaiban volt olyan alkalom amikor 3 darab halberstadti kocsival adtak ki G30 vonatot Székesfehérvár - Déli pályaudvar járatra, melyre már Kelenföldön alig fértek fel az utasok. Később szerencsére valaki észbe kapott és átlagban 5 kocsival jár, ellenben a motorvonattal mely a mai napig 1 egységgel van kiadva ugyanerre a viszonylatra. Az utasok dilemmában vannak, hogy melyik vonalon is próbálják meg elérni a kívánt célállomást, a folyton késő Pusztaszabolcsi vagy a túlzsúfolt és időnként késő Székesfehérvári vonalon.

Egy Érden utazol olvasó ezt írta a fennálló helyzetről:

  Van szerencsém az Érd alsói vonalon utazni, és azt kell mondjam, hogy a vonatok méretét nem az érdi utazóközönségre szabják mostanában. Amikor reggel begördül 7.20-kor (vagy öt perc késéssel, ami kezd rendszeressé válni), az egy egységes, Kőbánya Kispestre tartó vonat, a peronon már tömeg várja. Igyekszik mindenki minél kisebb helyet elfoglalni a szerelvényen, de nincs mit tenni, az újabb és újabb felszállok - főleg a lépcsőknél lévő részeknél- szó szerint tolják be az embereket, hogy még ők is felférhessenek. A peron nem ürül ki teljesen, és eszméletlen gyorsasággal telik meg újra, amikor megérkezik a 7.29-es Déli pályaudvarra tartó vonat, már ismét tele van. Bár ez már két egységes, az embereknek így is harcolnia kell az állóhelyekért, de talán még mindig kényelmesebb, mint a 7.20-as járat. Persze nem mindenki teheti meg, hogy válogasson. Délután sem viszik túlzásba a vonatok méretét, Kelenföldön néhány hete majdnem átlöktek egy bicikli hátsó kerekén, úgy igyekeztek minél beljebb szuszakolni minket. Azóta már inkább egy másik járattal megyek, így nem tudom, hogy ez a helyzet ott még mindig fennáll-e.

 2018. Tavaszától közel 1 éves teljes kizárással járó vágányzár lesz Érd és Kelenföld között.
 Ez azt jelenti,hogy Dunaújváros,Pusztaszabolcs,Százhalombatta felől érkező vonatok csak Érd állomásig közlekednek majd, onnan vonatpótló autóbusszal lehet majd tovább utazni. Illetve Budapestről - Érd irányába szintén vonatpótló autóbusszal lehet majd utazni. (Nif tájékoztató)

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://erdenutazol.blog.hu/api/trackback/id/tr212829820

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Regio 2017.09.16. 12:56:27

Borítékolható volt,hogy a járatok átszervezését nem követi a "SZVÖR" (személyvonatok összeállítási rendje) átalakítása. Sok helyen olvastam a fehérvári G30-asok körüli problémákról,jómagam is láttam halbis szerelvényt,amiből állítólag csak 1 szerelvénynek és csak munkanapokon kellene közlekednie - elvileg. A három kocsi viszont világbajnoki szintű hozzá nem értésre utal. Na pont ennek a három kocsinak kellene Kelenföld és KöKi között pendliznie,szerintem még letétes mozdony is akadna mindkét végére,hogy egyszerűbben tudjon fordulni.

Extra pluszpont utas-szívatásból a budafoki munkákért,amit halál nyugodtan el lehetett és kellett is volna végezni akkor,amikor a 30a-n volt teljes kizárás és a 40a vágányai Budafoknál át voltak kötve több hónapig a 30a új vágányaira. Tökéletes időszak volt a budafoki peronépítésre és egyéb javításokra,mégis tojtak rá,(az külön projekt)csak egy használhatatlan,öszvér megoldás született. (Egyedül a felsővezetéket cserélték ki a Kelenföld-Háros szakaszon,persze várhatóan ez is megy most majd a levesbe,de nem baj,van itt pénz...)

Bár vasútbarátként nehéz ezt leírni,de aki teheti forduljon a Volánbusz vagy a személygépjármű felé,mert a vasút a környéken csak rosszabb és rosszabb lesz.
És őszintén sajnálom a NIF-et,hogy még mindig csak a Siemens biztberben tud gondolkodni,előre borítékolva a 2020 utáni problémákat is.
süti beállítások módosítása