2017. Februárban megkezdődtek a 40a vasútvonal korszerűsítésének, felújításának (ki hogy nevezné) első, szemmel is látható munkálatai Érden.
Több részre osztották a felújítandó vasút hálózatot, így a lakosság egészen 2018. Márciusig utazhat a vonalon.
Idén a Főnök utcától, Érd állomáson keresztül a város utáni részig befejeződik a munka, majd jövő évben Kelenföldtől Érd felsőig megújul a teljes vonal. Ekkor nemzetközi vágányzár mellett fognak dolgozni, és pótlóbuszok járnak majd, amiről jelenleg nem áll rendelkezésre semmilyen információ. 2019-re is marad egy rövid szakasz, a projekt végső határideje pedig 2020 első félév vége.
Fejlesztési minisztérium weboldalán közzétett információk a felújítással kapcsolatban.
Azért be kell ismernünk sokkal jobb lesz így mint pár éve 30a - vonalon , ott 2 évig teljes kizárás mellet építették meg a vonalat.
Első lépésben a felső vezeték tartó oszlopokat állítják a helyükre, illetve ahol lehet ott át is szerelik az új oszlopra a vezetékeket.
A napokban vállamra vettem a várost, és Érd állomás területén zajló munkálatokat fényképezőgéppel dokumentáltam, melyeket hamarosan megtekinthettek a blogon. A kivitelező tájékoztatása szerint Érd állomáson az aluljáró illetve a vágány hálózat felújítása 2 részletben történik majd, az idei évben nem lesz teljes vonatforgalom kizárással járó munkafolyamat, majd csak 2018. Március végétől egészen 2019. Augusztusig várható.
Érd állomás jelenlegi látképe:
Messziről kitűnnek a sorból a friss festéktől csillogó új oszlopok. A képen jól látszik amit fentebb már említettem,a felső vezetéket tartó rendszer bizonyos elemeit már fel is szerelték rá a szakemberek.
Tervek: