Érd állomás munkálatok Augusztus elején
2017. augusztus 02. írta: Dudás Norbi

Érd állomás munkálatok Augusztus elején

A félig megújult Érd állomás

Érd állomáson részben átadásra került az utasforgalom részére az eddig felújítás alatt álló I.- II. vágány, illetve a hozzá tartozó peron, melyen már perontető is van, csak az "aljára" kellenek még burkolati elemek, illetve néhány apróság mint pl. a hangszórók, és a majdani digitális kijelzők tartó konzolja.

Jelenleg a II. és III. vágányokat használják szinte folyamatosan.  A III.-  IV. vágányt a felvételi épületből vezérlik, ám az új  vágányok ideiglenes biztosító berendezése az épülettől pár méterre egy klimatizált konténerben kapott helyet, ezért jelenleg két forgalmi szolgálattevő dolgozik egyszerre az állomáson. Továbbá folyamatosan van az új biztosítóberendezéshez úgynevezett jelzőőr munkatárs a helyszínen, aki a felmerülő hibákhoz (valótlan vágány foglaltság visszajelzés stb, stb..) azonnal  tud menni és felderíteni a hiba okát.

A hangos utastájékoztatás jelenleg csak az épületből kivitelezhető, és a régi vágányok mellett elhelyezett hangszórós oszlopokon van csak, de valószínűleg ez hamarosan változik, mert amint hozzá kezdenek a felújításra váró másik két vágányhoz, útban lesznek ezek az oszlopok. Idővel a biztosítóberendezést is elviszik az épületből, továbbá a két bakterházban is megszűnik a munka, majd a két bakterház épület is elbontásra kerül. Az aluljárót majd csak másik két vágány elkészülte után adják át teljesen kész állapotban. A következő felújítással kapcsolatban többekben felmerült a kérdés, hogy a Csalogány utca felől tilos lesz-e átjárni a Tolmács utca irányába, ezáltal arról az oldalról megközelíthetetlen lesz-e az I.- II. vágány. Kérdéses a kivitelező mennyire rugalmas, hisz most sem lehetne a vágányokon átjárni, melyre a kihelyezett tiltó tábla is emlékezteti a járókelőket.

Szerk.: Időközben megkezdték a másik oldal felújítását is , ezért a III. - IV. vágány már vonatforgalomból kizárva.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://erdenutazol.blog.hu/api/trackback/id/tr312705227

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Regio 2017.08.02. 23:23:40

Csak egy picit egészíteném ki a leírtakat: A régi 4. és 5. vágányokat már valószínűleg nem használják,mivel ezekről az állomás végponti váltókörzetében jelenleg nincs kapcsolat a nyíltvonali bal vágány felé és Batta felé a jobb vágány felett reggel 6-kor már nem volt felsővezeték sem. A kotrók szorgosan hurcolták a régi 5.vágányon a kibontott kapcsolószereket. Délután az átjárás még megoldható volt,de a tiltó tábla is arrébb költözött a leendő aluljáró kordonja mellé. Némi reménysugár,hogy a vonatokon dolgozó vasútőrök a VVF telepen állomásoznak,így miattuk talán lesz valami átjárási lehetőség a későbbiekben is. Az új peronon viszont már szombaton délután is működött a hangos,igaz először csak zúgva,de másodszorra már elég jól érthetően. Maga a perontető egyébként hagy némi kívánnivalót maga után,nagyon látványosan puritánra sikeredett a Felsői,de még a Tétényligeti,vagy Kastélyparki megállókban lévőkhöz képest is,remélem,ez csak ideiglenes állapot és kap majd valami tisztességes burkolatot ez is.

Viszont szeptembertől jönnek majd az igazi nagy változások: Jelentősen ritkulnak majd a járatok,szinte alig lesz battai vonat,az is inkább csak a Déliből Battára és csak délután,ráadásul egy részük Érdligeten sem fog megállni. Ideiglenesen elbúcsúzhatunk a G43-as járatoktól is,amik csak Kelenföld és Kőbánya-Kispest között fognak közlekedni.

Vágányzári menetrendek:
www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/line-lock/hirdetmeny_40a_kelenfold_-_szazhalombatta_0901-1023.pdf

www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/line-lock/hirdetmeny_30a_kelenfold_-_szazhalombatta_0901-1023.pdf

Dudás Norbi 2017.08.03. 06:14:15

@Regio: Vasárnap voltam kint, akkor az új perontetőbe egy darab hangszóró nem volt, csak a régi vágányok melletti.
Akkor még üzemelt a másik két vágány, mert sok a gond az új biztberrel.

NGabor 2017.08.17. 22:40:25

4-5 vágányokat elbontották és épült egy frissen murvázott, oldalt szalaggal ellátott átjárási lehetőség.

Regio 2017.09.06. 00:11:10

Lassan tovább épül az aluljáróis,és csodák-csodája,de még megvan az átjárási lehetőség is.
Viszont már körvonalazódik a jövő év elején kezdődő zűrzavar is: mosz.co.hu/page/72/artID/2301/html/tizenharom-honapos-v.html
Vagyis 2018 február végétől 13 hónapig kell majd nélkülöznünk a vasutat Kelenföld és Érd-elágazás között. Hogy hogyan fogják busszal pótolni ezt a rengeteg vonatot - elég csak a reggeli háromrészes dunaújvárosi személyre(4239 sz. vonat) gondolni,amin csak ülőhelyből több,mint 600 van és mindig tele a vonat - csúcsban 2-5 percenként idul majd csuklós busz Kelenföldre? Érdekes lesz...
süti beállítások módosítása