Érd állomás munkálatok Május végén
2017. május 29. írta: Dudás Norbi

Érd állomás munkálatok Május végén

Érd elágazás és Százhalombatta között felszedték a régi vágányokat és az alatta lévő ún. alépítményt is folyamatosan szedik fel, ahol még nem végeztek vele. Az állomás épülettől a Fehérvári út fele haladva található volt szolgálati lakást elkezdték elbontani időközben.


Érd állomáson az aluljáróval nagyon  lassan ugyan, de haladnak, miközben a felszedett vágányok helyén elkezdték kialakítani az új vágányok alapját. Fehérvári úton az elbontott vágányok vasúti hídját elvitték felújításra, illetve a látottakból ítélve a tartó pillérek tetején a rögzítési pontokat is felújítják. A munkálatok megkezdésekor már több hetes csúszásban voltak,  és nem úgy tűnik, hogy be fogják hozni. Érd elág és Százhalombatta között a jelenleg felújítás alatt álló vágányt, illetve Érd állomáson az aluljárót és az aluljáró feletti 2-3 vágányt még idén át kell adniuk az utazóközönségnek. A  sínek közül visszanyert zúzott követ apróra "darálták" és újra mosták, majd az állomás felvételi épülete mögött depózták. A felesleges beton aljakat több kupacban gyűjtik, de véleményem szerint sokkal célszerűbb lenne egy helyre rakni őket.

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://erdenutazol.blog.hu/api/trackback/id/tr10012507459

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Regio 2017.07.08. 21:50:13

Ha csak 3 vágányt kell az idén átadniuk,akkor gondban lesznek a teljes kizárásnál,főleg,ha véletlenül az Érd-alsó - Érd összekötő agymenésnek is nekiállnak jövőre... Felső nem fog tudni annyi vonatot fordítani,bár az IC-ket értelmesebb lenne Fehérvár felé terelni,vagy kapásból Sárbogárdtól Bp-ig pótolni busszal.

Dudás Norbi 2017.07.09. 16:36:10

A jelenlegi helyzetet látva jelenleg 1 felújított vágány lesz utascserére az elkövetkező 2-3 hónapban Érd állomáson annyi különbséggel, hogy az már új peronon fog történni. Munkásoktól tudom, hogy Augusztus hónapban semmilyen munkát nem végeznek a vonalon, addig Érd állomáson 1 felújított és 2 régi vágány lesz használható, bár az utascserét elviekben az új peronon is tudják majd már csinálni , ha sikerül elkészülni vele addigra. Az összekötő vágány.. NIF tavaly Érden tartott tájékoztatóján azt az információt kaptuk, hogy még a pályázat kiírást sem kezdték meg. De eredetileg úgy tervezték, hogy a teljes kizárásra már átadva hadrafogható állapotban legyen, na hát ez a vonat már elment. A teljes kizárásig elkészül a tervek szerint az első vágány is, így tudnak ott fordulni a vonatok, ha akarják , de még a vasúttársaság sem tudja mit akar.

Regio 2017.07.23. 00:40:08

Csütörtöki (07.20) állás szerint már elég jól áll az első vágány is az épület környékén,már felsővezeték is van felette,igaz,még szabályozatlanul. Az új kijárati jelzők is már állnak,ráadásul kicsit fejlettebb biztosítóberendezésre utal a kinézetük,(van rajtuk hívójelző,ami a régieken nincs/nem volt,így szegény váltókezelő gyalogolhatott,ha gond volt)mint ami eddig volt. A hivatalos oldal szerint az augusztustól érvényes,soron következő vágányzári menetrendben ismét Érden fognak keresztezni a személyvonatok,legalábbis percre ugyanazok az indulási időpontok vannak benne páros(Pszabolcs felé) és páratlan(Bp felé) irányban is. A Kapella pedig bőszen írja a következő ütemet,a 4. és 5. vágányok kizárását,valamint a nyílt vonal jobb vágány teljes kizárását is Elágazás és Batta közé.
Lehet,hogy az új peron valamennyire használható lesz,de csak korlátozottan,hiszen még javában épül a perontető és szokás szerint még csak ideiglenes murvás feltöltésű. Aluljáró sem lesz érthető okokból addig,amíg a 4-5 vágány és a másik peron el nem készül.

Kb. egy hónapja volt egy érdekes eset az állomáson,egy utas az akkor éppen közelgő forgalmi változásokról érdeklődött,de nem tudtak segíteni neki,mivel odaföntről elég nehezen,szinte csak az utolsó pillanatban kap értesítést az állomás személyzete a változásokról. Na ennyit arról,hogy tudják-e odafönt,hogy pl. hogyan menjen majd a pótlás a teljes kizárás alatt. De le merem fogadni,hogy még arra sincs ötletük,hogy hová tegyék az állomás jobb oldalának feltúrása idején a felsővezetékesek céljárművét,hiszen az ő telephelyük vágánykapcsolatát is érintik a munkálatok. (Mondjuk ott a PFT részleg,de az kevésbé zárt,mint a VVF telephelye.)

Dudás Norbi 2017.07.23. 08:00:01

@Regio: Tegnap voltam megnézni (munka mellett, kevesebb a szabadidőm mostanság) meglepődtem a látványon megmondom az őszintét! Utolsó percekben többet haladtak mint a kezdetek óta összesen. Peronnal is egész jól haladnak azért, ha belehúznak simán elkészül Augusztusra. Majd ha legközelebb arra jár figyelje meg, az állomás épület mellett a MÉH telep irányba van egy lakó konténer, ott lakik átmenetileg az ideiglenes biztosítóberendezés ( Domino 55) mely már most korszerűbb mint a jelenlegi berendezés, de nem a végleges készülék. Ha nekiesnek a 4.-5. vágánynak akkor a két bakterháznak is viszlát,mert az új váltókat már a biztosítóberendezés vezérli.
VVF-PFT : Szerintem valóban ötletük sincs még a dologra, napokban nyilatkozott a vasúttársaság a felújítással kapcsolatban, és még nem dolgoztak ki tervet a vonatpótlásra.
Nem vagyok benne biztos, hogy a BSS repdesne az örömtől ha a PFT részen lenne tárolva a jármű állománya, akárhogy nézem az közel sem olyan biztonságos mint a mostani elzárt részük. A VVF kocsijain azért meg akad némi centiméter felső vezeték alapanyag ..

Ui.: Ha netán rendelkezik fotókkal a jelenlegi helyzetről, azt kérem ne tartsa magában, szívesen felteszem az oldalra, de a FB oldalra feltöltve azonnal látja a közönség.

Regio 2017.07.23. 22:30:40

Pedig maradhatna a D55 véglegesnek,biztosan kevesebb gond lenne vele,mint a számítógépalapú csodarendszerekkel...(Ezt a 30a SIMIS-e bőven bizonyította...)

Túl sok képem nincs,de itt a legutolsó album:
indafoto.hu/k_istvan0626/erd_allomas_2017_07_20

Közben majd el felejtettem: Valószínűleg a következő ütemben lesz nagyon nehéz azoknak az utasoknak az állomásra való eljutása,akik jelenleg a 4-5. vágányt keresztezve közlekednek a Csalogány utcai oldal felé. Ha felbontják a két vágányt és kitermelik a régi alépítményt akkor lehetetlen lesz az átjárás az épülethez és a peronhoz is,legalábbis jó nagyot kell majd kerülni. Mivel ugye ez soha nem volt hivatalosan átkelőhely,így gyanítható,hogy nem fogják biztosítani erről az oldalról az állomás elérhetőségét. Ráadásul a mostani 5. vágány közelebb is költözik a házakhoz - ebből lesz az új 4. - így tutira egy hatalmas szakadék fogja elválasztani a vonatoktól az utazni szándékozókat. De ne nekem legyen igazam... Ha jól sejtem,a Tolmács utca sem járható az építkezés miatt a Velencei út felé,így legalább a sportcsarnokig kell majd kerülni,de akkor már egyszerűbb lesz lebuszozni a központba és ott vonatra szállni,a választék is nagyobb,mint a nagyállomáson. Az igazán nagy problémák pedig majd a tanév kezdetével fognak jelentkezni,amikor ugrásszerűen nő a forgalom...
süti beállítások módosítása